ФИЛОСОФИЙН ХҮРЭЭЛЭН
ШУА-ийн Түүхийн хүрээлэнгийн харъяанд “Философи, төр эрхийн тасаг” нэртэйгээр 1967 онд байгуулагдаж эрхлэгчээр нь нэрт эрдэмтэн, академич Ч.Жүгдэр 1967-1971 онд ажиллаж байв. Мөн хүрээлэнд “Буддын судлалын сектор” 1969 онд байгуулагджээ. Эдгээр нэгжийн үндэс суурин дээр МАХН-ын Төв хорооны Улс төрийн товчооны 1972 оны 7 дугаар сарын 15-ны өдрийн 192 дугаар тогтоолоор Философи, социологи, эрхийн хүрээлэн байгуулах шийдвэр гарч тэр дагуу бэлтгэл хийж 1974 оны 3 дугаар сард философи, социологи, төр эрхийн хэлтэстэйгээр албан ёсоор нээгдэж ажиллах болжээ. Хүрээлэнгийн эрдэм шинжилгээний анхны ажилтнууд нь Х.Нямбуу, Б.Самбуу, Ш.Түдэв, Д.Тунгалаг, Ц.Төрбилэг, зааварлагч Ю.Санжаагончиг нар байв.
Хүрээлэнгийн анхны захирлаар академич Ч.Жүгдэр ажиллаж байжээ. Түүнээс хойших хугацаанд тус хүрээлэнгийн захирлаар академич С.Норовсамбуу, доктор (Ph.D) Г.Лодой, доктор (Sc.D) Д.Дашпүрэв, академич Г.Чулуунбаатар, академич Ж.Амарсанаа нар ажиллаж ирэв.
Бүтээгдэхүүнүүд
Философийн түүхийг шинжихүйн оршил
25,000 ₮Тогтвортой хөгжил ба оюутны урсгал
10,000 ₮Монгол дахь буддын судлал ба нийгэм-улс төрийн сэтгэлгээний түүхийн асуудалд
15,000 ₮Өрнийн философийн түүх
15,000 ₮Хөгжихүйн философи
20,000 ₮Хөдөөгийн амьдралын хэв маягийн өөрчлөлт
28,000 ₮Монгол улсын урт хугацааны хөгжлийн бодлогыг хэрэгжүүлэхэд нөлөөлөх субьектив хүчин зүйлсийн шинжилгээ
25,000 ₮Домгийг бүтэц-тэмдэг зүйн үүднээс шинжлэхүй
20,000 ₮Тогтвортой хөгжилд чиглэсэн үйлийн боловсрол
10,000 ₮Тогтвортой хөгжил: Нийгмийн шударга ёсны философи
10,000 ₮
Философийн түүхийг шинжихүйн оршил
Г.В.Ф.Гегель “Философийн түүхийн тухай ойлголт”, “Бусад салбарт философийн харьцахуй”, “Философийн түүхийг судлах үеүд, эх сурвалж, арга” гэсэн гурван хэсгийг боловсруулсан байдаг. Мөн философи Грекээс эхлэлтэй болох, философи бол эрин цагийн сэтгэлгээ болох нь, хөгжлийн тухай ойлголт, философи ба шашны хоорондын ялгаа зэрэг өргөн асуудлыг тайлбарласан болно.
Тогтвортой хөгжил ба оюутны урсгал
Эмхэтгэлд оюуны урсгал буюу “Brain Drain”-ын шалтгаан, нийгмийн үүрэг, үр дагавар, шийдвэрлэх арга замын асуудлыг шинэ шашны хөдөлгөөн, хотжилт, дээд боловсролын хөгжил, шинжлэх ухааны салбарын хамтын ажиллагаа зэрэгтэй холбогдуулан тодорхой жишээ баримттай санал, зөвлөмжийг илэрхийлсэн.
Монгол дахь буддын судлал ба нийгэм-улс төрийн сэтгэлгээний түүхийн асуудалд
Тус эмхэтгэлд профессор Г.Лхагвасүрэнгийн мэндэлсний 60 жилийн ойд зориулсан эрдэм шинжилгээний бага хурлын “Монголын буддын судлал, нийгэм-улс төрийн түүх судлал”, “Ноён хутагт Данзанравжаа судлал”, “Сэтгэлийн тухай буддын сургаалийн тухай” гэсэн сэдвийн хүрээнд хэлэлцүүлсэн илтгэлүүд болон дурсамжууд багтжээ.
Өрнийн философийн түүх
Дэлхийн философи сэтгэлгээний хөгжилд онцгой үүрэг гүйцэтгэж ирсэн өрнийн философийн түүхийг /МЭӨ VI-XVI зуун/ тоймлон, философийн онол сургаал үүсэж бүрэлдэн хөгжсөн соёл-түүхийн нөхцөл шалтгааны тухай өгүүлсэн.
Хөгжихүйн философи
Монгол Улсын хөгжлийн бодлого, ялангуяа урт хугацааны хөгжлийн бодлогын философи үндэслэлийн асуудлыг нийгмийн болон улс төрийн философи, улс төрийн эдийн засгийн ухааны хүрээнд судлан боловсруулж өөрийн орны онцлогт тохирсон хөгжлийн замналыг тодорхойлоход чиглэсэн өгүүлэл, илтгэлийн эмхэтгэл.
Хөдөөгийн амьдралын хэв маягийн өөрчлөлт
Хөдөөгийн амьдралын хэв маягийг судлах арга зүйн хандлага ба хүн ам зүйн асуудал; XXI зууны Монголын хөдөөгийн өрхийн аж байдал, амьдралын нөхцөл; иргэдийн хөдөлмөр эрхлэлт; хүн амын нийгмийн шилжилт; хүмүүсийн харилцаа, төлөв байдал, соёл, үнэлэмж; гэр бүлийн харилцааг социологийн тодорхой судалгааны үр дүнд тулгуурлан бичжээ.
Монгол улсын урт хугацааны хөгжлийн бодлогыг хэрэгжүүлэхэд нөлөөлөх субьектив хүчин зүйлсийн шинжилгээ
Урт хугацааны хөгжлийн бодлогыг хэрэгжүүлэхэд нөлөөлөх субектив хүчин зүйлийг судлах онол-философи арга зүй, урт хугацааны хөгжилд нөлөөлөх субектив хүчин зүйлсийн практик асуудал, сонгодог ба сонгодог философи дахь хөгжлийн тухай үзэл санаа, урт хугацааны хөгжлийн бодлогыг засаглалтай холбох асуудлыг судалгааны баялаг эх хэрэглэгдэхүүнд тулгуурлан авч үзсэн байна.
Домгийг бүтэц-тэмдэг зүйн үүднээс шинжлэхүй
Домгийн тухай философийн үүсэл, үүрэг, монголчуудын домгийн сэтгэлээний талаарх судалгааны тоймыг тодруулж, бүтэц шинжлэлийн философийн онцлогийг тайлбарласан.
Тогтвортой хөгжилд чиглэсэн үйлийн боловсрол
Үйлийн ёсны боловсролын монгол сэтгэлгээний уламжлалыг “Оюун түлхүүр” шастирын жишээн дээр, өрнийн үйлийн ёсны боловсролын ойлголтыг Ж.Дьюгийн үзлээр төлөөлүүлэн харьцуулсны үндсэн дээр тогтвортой хөгжилд чиглэсэн үйлийн боловсролын шинж чанарыг авч үзсэн байна.
Тогтвортой хөгжил: Нийгмийн шударга ёсны философи
Нийгмийн шударга ёс ба тогтвортой хөгжлийн шүтэн барилахуйн асуудлыг шинэлэг хандлагаар авч үзсэн. Өрнө, дорнын философийн харьцуулсан судалгаанд суурилан шударга ёсны тухай үзэл санааг тайлбарласан.